Siste Fotograf Çekmek



Geçen haftalarda siste bir yürüyüş yapmıştık. Belli bir yükseklikten sonra yoğun bir sisin içersine girdik. Görüş mesafesi düştükce fotograf çekmekte zorlaştı. Bir yerde "fotograf çekmek için kötü hava yoktur, her hava bambaşka fotograf fırsatları yaratır." diye okumuştum. "Sis" gerçekten de farklı bir fotograf imkanı yaratıyor. Siste fotograf çekmek ile ilgili düşüncelerimi özetlemek istiyorum.


Karagöl üstü bir yerlerde sis ve hafif karlı bir hava


"Sis" in fotografa kattıkları:
  • Görünürlülük ileriye doğru kaybolduğu için sis fotografa bir gizem katar.
  • Siste direkt ışık yoktur. Işık sis içersinde dağılır(Difüze olur). Işık objelerin üzerine homojen yayılır.
  • Belirgin bir ön plandan belirsiz bir arka plana bir geçiş etkisi(gradient) oluşur.
  • Tek tonlu siluetler ve gri tonlar fotografa siyah beyaz etki ve belirli bir hüzün verir.
  • Difüze olan ışık nesneler üzerinde yumuşak ve bir etki oluşturur.



  • Tercih ettiğim makine ayarları:

  • Pozometre ayarları ışık koşullarından yanılacağı için [M] Manuel kontrolü kullandım.
  • Homojen ışık olsada ışık az olduğu için ISO 400 üstü seçilmesi uygundur.
  • Objektifi tam açıyorum lens ne kadar izin verirse artık
  • Otofokus uzak nesneler için genelde yanılıyor ve odaklamayı bir türlü tutturamıyor. Manuel odaklama kullanmakta yarar var.










  • Tüm Fotograflar












    Yorumlar

    1. tdf nin lisanslı sporcusuydum. kış arama kurtarma kampı dahil olmak üzere önceki kampların hepsine katıldım ve başarılı oldum.
      5 yıl önce dağcılığa ara verdim (vermek zorunda kaldım.) ama çürümüş yosunların kokusu burnumdan hiç uzaklaşmadı. o koku bana benden daha vefalı davranmıştır.
      şimdi izmirde sınıf öğretmeniyim. evliyim ve bir kızım var. ailemi seviyyorum ama çürümüş yosun kokusu burnumdan hiç uzaklaşmadı.

      YanıtlaSil

    Yorum Gönder

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    Salda Gölü

    Farklı bir rota: Kıyıkışlacık (İasos)

    Akyaka-Ören