Siste Spil Dağı Yürüyüşü

6 Aralık 2009
Spil Dağı-Manisa
Parkur Uzunluğu: 15 km.

Spil dağında kaç defa çıktım sayısını artık hatırlamıyorum. Her seferinde Atalanı'ndan geçip, zirveye uğrayıp, manzara tepesinden şöyle bir bakıp geçmemezlik yapmadık. Spil dağının iki yükseklikleri yakın zirvesi var. Az bir farkla yüksek yüksek olan meteorloji istasyonun olduğu zirveden uçsuz bucaksız Salihli ve Turgutlu ovası görünür. Ufukta Bozdağ göz kırpar. Diğer tarafa dönerseniz Kemalpaşa ovası ve Nif Dağını ayaklarınız altında görebilirsiniz. Manzara tepesinden bakarsanız Manisa Şehri ve Akhisar'a doğru uçsuz bucaksız düzlüğü gözünüzün seçibildiğince görebilirsiniz.

Spil dağına defalarca çıksanız dahi aynı dağla karşılaşmazsınız. Mevsim değişir, hava şartları değişir her seferinde sanki farklı bir yere gidiyormuş gibi gelebilir. Sürprizlere her zaman hazırlıklı olun.

Ataalanında bulunan küçük gölün suyu epeyce çekilmiş.

Günler kısa olduğu için günlük kış parkurlarıda kısa oluyor. Bu yüzden yürüyüşe klasik Beşpınar köyü yerine Atalanı'ndan başladık. Yürüyüş planımız önce istasyonun olduğu zirveye çıkmak sonra kardeşi manzara tepesinden bakmak ve daha sonra da Kuzey yönünde inip dağı çeyrek tur dolanıp Ayvacık köyünün yakınından geçerek Beşpınar köyünde yürüyüşü bitirmek.

Kuşburnu nun zamanı geçmiş. Dallarında çok az kalmış.

Zirve patikasından Atalanı ve göl

Spil Zirvedeki metoroloji istasyonu

Yürüyüşte zirveye doğru yükseldikçe yoğun bir sisin de içine girdik. Zirveye doğru görüş bir kaç metreye düştü. Yine de istasyonun bulunduğu zirveye uğradık. Görünecek birşey olmadığı için çok fazla beklemeye gerek yoktu. Manzara tepesine gitmektende vazgeçtik.

Yavaş gurubuda bekleyip kuzey taraftan iniyoruz. Spil Dağının kuzey ve doğu yüzü oldukça sarp. Masif kaya blokları var ve çok dikkatli inmek gerekiyor

İndikçe sis de azaldı. Çeşmenin bulunduğu açıklıkta yemek molası veriyoruz. Yemekte genelde getirdiğim sandaviçi yerim ama bu sefer Erdal-Erdoğan-Sezgin triosunun yemeğine katılmaya karar verdim. Erdoğan abi kurban etinin kavurmasını getirmiş. Odun ateşinde ve bol sebzeli harika oldu.

Dağcı kavurması.Yemekte kavurma gurubuna katılmak çok iyi fikirmiş gerçekten.

Yemekten sonra odun ateşinde pişen tütsülü çaydan sonra hava kararmadan önce Beşpınar köyüne varmak istediğimizden biran önce yola çıkıyoruz. Spil dağının doğusunda masif bir kaya bloğu var. Kayanın düzlükle birleşen tarafı oyulduğu için yağmurda sığınmak için rahatlıla kullanılabilir.

Bu kaya bloğunun olduğu yerde bir çeşme var ve Ayvacıktan gelen yol burada bitiyor. Buraya gelmek için Atalanına varmadan sola Ayvacık köyü yoluna oradanda sağ tarafa devam edilebilir.

Ayvacık köyünün karşısındaki yoldan Atalanı istikametine dooru ilerliyoruz. Yolda daha öncede uğradığımız Aç öldüren çeşmesi var. Çeşmenin ilerinde yoldan çıkıp patikadan ilerleyip tam güneş batışında Beşpınar köyüne ulaşıyoruz. O gün ilk defa güneşin ışıklarını batarken görebiliyoruz.

Ayvacık Köyü

Daha önce burada çıkan Beşpınar-İğdecik-Beşpınar yazısını ve